tisdag 12 maj 2009

Mera tips

Hejsan!

Såg en bra tips om att vika rosor av band men hittade
inte igen det! Så jag lägger ut denna tips i min blogg.


Du behöver en organzaband.



Här visar jag med bred band
men är bättre om man gör
med smalare band, tips!
öva lite med brett band
kanske lättnar innan man
använder smalt..




Vik bandet i mitten som bilden visar..






Vänd på bandet och vik den undre
band över den övre band se bild nedan..









Vik bandet över varandra som ovan.
Liksom lager på lager.
Tills bandet tar slut..






När bandet är slut ser det ut
så här...
Håll sedan i slutet av bandet..










När du håller i "ändan" av bandet
så kan du släppa ut resten av
vikningen som i bilden här...


Ta den undre bandet och
dra försiktigt så den börjar
dra i hop som nedre bilden...
Obs, håll i bandet så inte
vikningen släpper..:)









När du drar mot slutet
dra inte allför hårt
att hela bandet
försvinner.





Vips där har du din
vackra ros.

Lycka till!!
Kram Mae

1 kommentar:

Annica H sa...

Oh yeah! Superbra! :)
Jag hittade en beskrivning på nätet, men det blev inte bra...
Nu ska jag ta och testa din istället! Verkar Mycket bättre! :)
//Annica H