torsdag 4 februari 2010

Hejsan o hoppsan!!

Det var nog verkligen ett bra tag sedan jag lade in något nytt i min scrapblogg! Försökte att hitta några som jag har gjort under det senaste tiden.
Hoppas det inspirerar er eller någon bra tips!

Här kommer ett tips att göra egna runda papper..

Tog fram en hel 30*30 papper.
Använde en vanlig tallrik som rund mall, gjorde mallen så nära kanten som möjligt (spillbitar användes också här)
Klippte ut den..
Spillbitarna skar jag ut remsor av ca 3 cm.
Nu har jag delat remsor av alla spillbitar och även sparat kanterna..
Vek dom så här. Obs vik så lite du kan men samtidigt vik så att den övre delen blir lite bredare och nedre smalare för att få papperet lite böjda efter det runda papperet.
Vikit klart..
Sätter dit vikta papperet här valde jag att vända på papperet som kontrast.
Sydde i hop kanterna..
Klart! Två sidig papper att användas!
Lycka till!

1 kommentar:

Anette sa...

Wow, så häftigt det blev :)
Kanske jag får ge mig på detta en dag för att testa och se om jag kan ;)
Ha en fin dag.
Kram Anette